سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو:
آغاز وبلاگ
مدیریت
ایمیل من
معرفی بیشتر
پارسی یار

مجموع بازدیدهای وبلاگ: 18376
تعداد بازدید امروز: 1
تعداد بازدید دیروز: 6
  • درباره من


    تابستان 1386 - لاتینی ها

  • لوگوی من


  • پیوندها


    مقاله من در جام جم
    مقاله بادهای چپ درآمریکای لاتین
    صفحه آمریکای لاتین
    آموزش زبان اسپانیایی
    وبلاگی در حوزه لاتینی ها
    مقاله لوموند دیپلماتیک
    زنده باد برزیل
    روابط ایران وآمریکای لاتین
    مقاله چامسکی
    چرخش به چپ
    چپگرایی نو در آمریکای لاتین
    ویکی پیدیا - آمریکای لاتین
    آمریکای لاتین -اخبار-انگلیسی
    آژانس های خبری آمریکای لاتین
    روزنامه های آمریکای لاتین
    روزنامه های لاتینی
    مقاله ای درباره برزیل - لوموند
    مقاله ای درباره السالوادور
    مقاله ای درباره شیلی
    انقلاب بولیواری درونزوئلا
    نگرشی چپ درباره ونزوئلا
    نگرشی راست به ونزوئلا
    This album is powered by BubbleShare - Add to my blog
  • مشاهده اوقات شرعی


  • اشتراک در وبلاگ


     
    تابستان 1386 - لاتینی ها
    روز داد بر ستمگر سخت‏تر است از روز ستم بر ستم بر ، . [نهج البلاغه]
  • پخش مستند سیاسی پیوند انقلاب ها
    نویسنده: جمعه 86/5/12 ساعت 2:57 ع
    سرانجام ساخت  مستند سیاسی سیزده قسمتی پیوند انقلاب ها به اتمام رسید.

    کار ساخت این مستند سیاسی را به اتفاق یکی از دوستان عزیز ( آقای احمدنیا) در آذرسال ۸۵ شروع کردم . بعد از شناسایی موضوع ، سناریو نویسی ، تصویر سازی و ترکیب و تدوین مطالب ، طرح برای تصویب به شورای گروه سیاسی شبکه خبر ارائه شد و شورا  بعد از مدتی آن را تصویب و بودجه اش نیز تعیین کرد.

    بعد از آن تهیه کننده مشخص گردید و کار آغاز شد و امورات بخوبی پیش می رفت تا اینکه در اسفند ماه بودجه مجموعه تقلیل یافت اما بعد از کش و قوس های اندک ، سرانجام  موتور پروژه دوباره روشن شد و من و دوستان با انگیزه تر از قبل مراحل ساخت مستند را به  پایان رساندیم  و متون برای نریشن خوانی و ......به اتاق مونتیور رفت.

    مجموعه پیوند انقلاب ها در سیزده قسمت ده دقیقه ای ، رویکردی واقع گرایانه به مسائل امروز آمریکای لاتین دارد. اشتراکات انقلابی ایران و  کشورهای آمریکای لاتین و ضرورت ارتباطات و مراودات تنگاتنگ امروز دو جانیه ایران و این کشورها از مسائل عمده برجسته شده در این مستند سیاسی است .

    کار ساخت این مجموعه درحقیقت بانگارش مقاله ای در روزنامه جام جم به ذهنم خطور کرد  و آن را ادامه دادم و موضوع را پردازش کردم .  مجموعه پیوند انقلاب متنی روان، تصاویر مرتبط و به روز با زیرصدای موزیک آمریکای لاتین دارد.  قسمت های اول و دوم به مقدمه و طرح موضوع اشاره دارد و در سایر قسمت ها به تحولات کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه، برزیل، اکوادور، بولیوی می پردازد. همچنین دو قسمت از مجموعه نیز به چشم انداز روابط لاتینی ها با ایران اختصاص دارد.

    در ساخت مستندسیاسی پیوند انقلاب افراد دیگری هم دخیل بودندکه درهمین جا از آنها تشکر می کنم . واقعیت اینکه برای حرفه ای ها اینگونه کارها آنچنان به چشم نمی آید ولی برای من بعنوان اولین کاری که در ساخت آن مشارکت داشتم ، خیلی ارزشمند است.

    این مجموعه  روزهای جمعه بعد از خبر کوتاه ساعت ۱۰:۳۰صبح در شبکه خبر (شبکه شش ) اگر تغییری غیرمترقبه رخ ندهد، پخش می شود و  در ساعت ۸:۴۵ همان شب تکرار می شود. امیدوارم برای علاقه مندان مفید باشد.

    پیوند انقلاب

    پنج‌ کشور ونزوئلا،‌ اکوادور، بولیوی،‌ کلمبیا و پرو اعضای‌ اتحادیه‌ آند بودند و در سال‌ گذشته‌ کلمبیا و پرو یعنی‌ تنها کشورهای‌ هوادار آمریکا در منطقه‌ آمریکای‌ جنوبی‌ بطور یکجانبه‌ توافقنامه‌ تجاری‌ با امریکا امضا‌ کردند‌ و ونزوئلا در اعتراض‌ به‌ این‌ اقدام‌ از این‌ اتحادیه‌ خارج‌ شد و کاخ‌ سفید اینگونه‌ تبلیغ کرد که‌ ونزوئلا با خروج‌ از این‌ توافقنامه‌ در انزوا قرار گرفته‌ است‌ اما اینک‌ با پیوستن‌ بولیوی‌ و اکوادور به‌ ونزوئلا و فاصله‌ گرفتن‌ دیگر کشورهای‌ امریکای‌ جنوبی‌ از پرو و کلمبیا تردیدی‌ باقی‌ نمانده‌ است‌ که‌ نه‌ تنها این‌ دوکشور هوادار امریکا بلکه‌ حتی‌ ایالات‌ متحده‌ امریکا نیز جنگ‌ قدرت‌ را در حیاط خلوت‌ خود باخته‌ و در منطقه‌ امریکای‌ لاتین‌ در انزوا قرار گرفته‌ است‌‌ .این مهم را هم اکنون دستمایه برنامه پیوند انقلاب قرار دادم.

    از اهداف این برنامه شناساندن بسترهای مناسب موجود در برخی از کشورهای امریکای لاتین برای اجرای نوعی دیپلماسی موفق از سوی جمهوری اسلامی ایران برای به چالش کشیدن نظم نوین جهانی مورد ادعای امریکا است .

    نام برنامه - کوبا سرزمین انقلابی

    نویسنده :علی وطن خواه

    مجری طرح : احمد نیا - علی وطن خواه

    تهیه کننده :سلطانی

    نوع برنامه :ترکیبی (نریشن{استفاده از گوینده زن و مرد} - کارشناسی )

    مدت برنامه : ده دقیقه - پخش جمعه12مرداد -ساعت10:45صبح - تکرار  20:45

    خلاصه و اهداف : کوبا و ونزوئلا در حال حاضر کانون جنبش انقلابی آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهند اما آغازگر این نهضت رهبران انقلابی کوبا بودند که در سال 1959 میلادی بعد از چند سال جنگ چریکی توانستند فولخنسیو باتیستا ، دیکتاتور نظامی کوبا را از قدرت ساقط کنند.

    هم اکنون حتی با وجود کناره گیری ضمنی فیدل از قدرت و سپردن زمام امور به رائول برادرش ، مردم کوبا نگران نیستند و آرمان های انقلابی خود را متزلزل نمی بینند.

    اهداف برنامه :

    الف: آگاهی مردم از تحولات کنونی کوبا

    ب:مساله هسته ای ایران و حمایت کشورهای لاتینی از تهران: کوبا عضو جنبش غیرمتعهدها است و به قطعنامه غرب علیه ایران راى منفى داد تا نشان دهد در عمل هم با ایران همراه است و در روزهاى سخت از تهران در مجامع بین المللى حمایت مى کند.

    پ: بررسی تاثیرگذاری نظام انقلابی کوبا بر تحولات منطقه ای و جهانی


  • سفر چاوز به ایران - مظفری
    نویسنده: یکشنبه 86/4/10 ساعت 2:29 ع

    هوگوچاوز رئیس جمهوری ونزوئلا در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی شامگاه شنبه به منظور دیدار از ایران ،وارد تهران شد .

    دردیدار رئیس جمهوری ونزوئلا با مقامات ایران ، موضوع سرعت بخشیدن به اجرای توافقات گذشته، گسترش همکاریهای دو جانبه در زمینه های مختلف مورد بحث قرار می گیرد . رئیس جمهوری ونزوئلاهمچنین علاوه برشرکت در افتتاح چند پروژه نفتی و پتروشیمی ، در دانشگاه علم و صنعت تهران نیز سخنرانی خواهد کرد . " آرنورو آنیبال گایگوس رامیرز" سفیر ونزوئلا در تهران در مورد اهداف سفر چاوز به ایران گفت ، تحکیم دوستی ، تقویت همکاریهای دو جانبه و تحکیم اتحاد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی تهران و کاراکاس از اولویت های مهم در روابط دو کشور محسوب می شود و برگزاری چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در فوریه گذشته نیزدر همین چارچوب بوده است .ازسال 2000میلادی ، این پنجمین بار است که رئیس جمهوری ونزوئلا به تهران سفر میکند . رایزنی و تبادل نظر دو کشور در سطح مقامات عالیرتبه ،حاکی از روابط مطلوب و رو به رشد ایران و ونزوئلااست که بدلیل دیدگاههای سیاسی مشترک تهران وکاراکاس روند سریعی یافته است . دو کشور در خصوص بسیاری از مسایل بین المللی از جمله مخالفت با یکجانبه گرایی امریکا ، تاکید برتقویت همکاری جنوب - جنوب ، همکاری نزدیک در تنظیم ثبات بازارجهانی نفت در اوپک ،تقویت جایگاه نهادهای بین المللی و حق برخورداری کشورها از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای دیدگاههای مشترکی دارند . دو کشور همچنین با تهدید ها، تحریم ها و توطئه های امریکا مواجه هستند . همکاریهای ایران و ونزوئلا از زمان روی کار آمدن هوگوچاوز به سرعت رو به توسعه و گسترش نهاد . ونزوئلابه نحو مطلوبی توانسته است از تجربیات ایران در زمینه بازسازی و توسعه کشور بهره مند شود . مشارکت ایران در ساخت واحدهای مسکونی ، احداث کارخانه های تراکتور سازی ، تولید خود رو و سیمان ، اجرای طرحهای مشترک اقتصادی نمونه هایی از تلاش ایران برای انتقال تجربیات به کشورهای درحال توسعه است . در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور در فوریه گذشته 10سند همکاری میان تهران و کاراکاس امضاء و همچنین 20 پیشنهاد جدید برای توسعه همکاریهای دو کشور مطرح شد . با توجه به قراردادهایی که در چند سال اخیر بین دو کشور امضاء شده است حجم مبادلات ایران و ونزوئلابه بیش از دو میلیارد دلار رسیده است . ازاین رو تهران و کاراکاس همکاری جدی و مطلوبی از توسعه مناسبات کشورهای درحال توسعه و یا به عبارت دیگر جنوب - جنوب را به نمایش گذاشته اند که میتواند الگویی برای رهایی کشورهای درحال توسعه از وابستگی به قدرتهای غربی باشد ./